środa, 20 kwietnia 2016

domowe chlebki pita


Od jakiegoś czasu planowałam przygotować chlebki pita. Wszędzie czytałam, że to nic trudnego, że wystarczy kilka minut, ale mnie od dawna "zabawy" z ciastem drożdżowym wyjątkowo przerażały. Kiedy jednak po raz kolejny kupiłam pity, które były średnio smaczne i suche, postanowiłam podjąć wyzwanie. W planach miałam przygotować szakszukę i domowy hummus, które bez dobrego, ciepłego chlebka po prostu nie mogą się obejść. Przepisy na szakszukę (izraelskie danie śniadaniowe na bazie pomidorów i jajek) i domowy hummus wkrótce.

Wracając do tematu, przepisów na pity jest mnóstwo. Internet aż się od nich roi. Wybrałam jednak, moim zdaniem, najprostszy. Dzięki whiteplate.com, twoje pity są idealne!


Czego potrzebujemy:
  • dwie szklanki mąki pszennej
  • szklanka ciepłej wody
  • 15 g świeżych drożdży (ja wykorzystałam drożdże suche, bo świeżych nie miałam - 15 gramów)
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukry
  • 2 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie:

1. Pierwszy punkt zależy od tego, jakich drożdży używacie!

Jeśli używacie świeżych drożdży mieszamy wszystkie składniki i wyrabiamy z nich gładkie, sprężyste ciasto. 

Jeśli - tak jak ja - korzystacie z drożdży suchych, zróbcie zaczyn. 1/3 przygotowanej ilości cieplej wody mieszamy z drożdżami i łyżeczką cukru. Pozostawiamy w ciepłym miejscu pod przykryciem do czasu, aż drożdże zaczną pracować i podwoją swoją objętość. To potrwa kilka minut. Zaczyn mieszamy z mąką, solą, resztą wody i z oliwą. Wyrabiamy gładkie ciasto.

2. Ciasto odstawiamy pod przykryciem na około 30 minut, by odpoczęło i trochę wyrosło.
3. Rozgrzewamy patelnię, najlepiej żeliwną lub inną, z grubym dnem. Musi być bardzo gorąca.
4. "Wypoczęte" ciasto dzielimy na 6-8 części. Z każdej rozwałkowujemy cienki placek i smażymy na patelni z dwóch stron, po około 30-40 sekund. 
5. Usmażone chlebki zawijamy w folię aluminiową do czasu podania. Można je także podgrzać w piekarniku, tuż przed podaniem. 

Ciepłe smakują najlepiej!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...