wtorek, 5 lipca 2016

szybkie ciasto ucierane z jagodami



Leniwa niedziela. Czas płynie wolno i przyjemnie. Nigdzie się nie spieszę, nic nie muszę. Nagle telefon. Koleżanka z hasłem "jadę do ciebie! będę za pół godziny!". no i co teraz? pewnie jedzie na kawę. uff, kawę mam, co w moim przypadku wcale nie jest takie oczywiste, bo kawę pijam rzadko. ale cholera, co do tej kawy? niby szyszkin pichci i takie tam, więc jak mogę nie mieć nic do kawy?! mam dwa wyjścia, iść do osiedlowej cukierni, kupić jakieś ciastka (cukiernia popularna, ale bardzo przeciętna), albo szybko wymyślić coś w domu. zwycięża lenistwo, nie chce mi się wychodzić, w dodatku pada. szybki rekonesans, co w lodówce i jedziemy. 

Składniki:
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3-4 jajka
  • 1,5 - 2 szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki roztopionego masła
  • 1 łyżka octu winnego
  • odrobina ekstraktu waniliowego
  • szczypta soli
  • 250 g jagód

Przygotowanie:
1. Jajka z cukrem ubijamy na puszystą, prawie białą masę. Dodajemy masło, ekstrakt waniliowy i ocet i ubijamy jeszcze chwilę.
2. Do masy jajecznej przesiewamy 2/3 ilości mąki z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli. Powinno powstać gęste ciasto, gęstsze od kwaśnej śmietany. Jeśli ciasto jest zbyt rzadkie dodajemy więcej mąki. Jagody są wodniste, nie chcemy zakalca. 
3. Do ciasta wrzucamy jagody i delikatnie mieszamy. Przelewamy wszystko do formy wyłożonej papierem do pieczenia. 
4. Ciasto pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C przez około 20 - 40 minut. Czas pieczenia zależy od wielkości formy i grubości ciasta. Moje piekło się 20 minut.

Przestudzone ciasto (chociaż świetnie smakuje na gorąco) posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!

Źródło przepisu: whiteplate.com, modyfikacje moje

PS. Jest lipiec, ciągle pada!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...