środa, 28 czerwca 2017

placek z rabarbarem



Prowadzę bloga już od ponad dwóch lat, czasem bardziej intensywnie, czasem mniej, jednak nigdy nie brałam udziału w żadnym konkursie kulinarnym. Nie wiem, czy to przez brak pewności siebie, czy też dlatego, że nigdy nic nie wygrałam i nie wierzyłam, że wygrać można. 

Kiedy ostatnio po blisko pół roku przerwy, wróciłam do prowadzenia bloga, postawiłam sobie cel, by wziąć udział w jakimś konkursie i spróbować wygrać. 
Długo myślałam nad tym, jaki powinien być ten idealny konkursowy przepis. Kiedy pomyślałam o jednym z moich ulubionych placków z owocami, moja przyjaciółka zapytała, czy to nie za proste na danie konkursowe. Jednak czy nie o to właśnie chodzi w blogowaniu? O to, by każdy, nawet kulinarny ignorant albo początkujący kucharz mógł skorzystać z zawartych na blogu przepisów? By były proste i przygotowywane z ogólnodostępnych, świeżych produktów? Według mnie właśnie o to w tym wszystkim chodzi, blogi powinny być dla czytelników, nie odwrotnie.

I właśnie dlatego jako przepis w konkursie "Cukier z głową" pojawia się placek z rabarbarem*, podkręcona wersja klasycznego, popularnego placka. Ciasto z mąki pełnoziarnistej (żeby było bardziej zdrowo) wzbogacone zostało o mielone orzechy. Słodkie ciasto świetnie współgra z kwaśnym smakiem rabarbaru. Smacznie, zdrowo i dla wszystkich!

PS. Jeśli chcecie dowiedzieć  się więcej o kampanii, zajrzyjcie na stronę www.uczymyjakslodzic.pl.


Składniki:
  • 5-6 łodyg rabarbaru, obranych i pokrojonych w plasterki
  • 3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej 
  • szklanka cukru trzcinowego Diamant 
  • 50 g mielonych orzechów włoskich 
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kostka masła (200 g) w temperaturze pokojowej
  • 2 duże jaja z wolnego wybiegu
  • szklanka ciepłego mleka
  • cukier puder Diamant (do posypania)

Przygotowanie:


1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C bez termoobiegu.

2. Masło z cukrem ucieramy mikserem na gładką, puszystą masę. Ciągle miksując po kolei wbijamy do miski jajka, a następnie dodajemy mleko. 

3. Do połączonych składników "mokrych" dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i orzechy, wszystko szybko razem mieszamy i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na wierzchu układamy równomiernie plasterki rabarbaru (nie dociskamy, ciasto urośnie) i wstawiamy do piekarnika.

4. Pieczemy około 70 minut do tzw. suchego patyczka.

5. Gotowe ciasto pozostawiamy do ostygnięcia, posypujemy cukrem pudrem i gotowe!

Smacznego ☺


* przepis zawiera lokowanie produktu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...