poniedziałek, 8 września 2014

zupa jarzynowa z kaszą perłową





Ta delikatna, letnia zupa pojawiła się w mojej kuchni w dniu lekkiego ochłodzenia, kiedy poczułam, że nadszedł czas na ciepły obiad. Dzięki dodatkowi kaszy jest nie tylko bardzo pożywna (mi zastąpiła cały posiłek), ale także zdrowa. 

Uwaga! Jeśli nie jecie mięsa lub akurat nie macie na niego ochoty, przygotujcie zupę na bulionie warzywnym, a dodatek mięsa z kurczaka po prostu pomińcie!


Składniki:
  • około 2 litrów rosołu drobiowego (ja przygotowałam rosół na kurzych udkach) 
  • mięso z kurczaka, na którym gotowaliśmy rosół, podzielone na mniejsze kawałki
  • 1/2 selera, pokrojonego w kostkę 
  • 1/3 pora, pokrojonego drobno 
  • 1 pietruszka, pokrojona w kostkę 
  • 4 marchewki, pokrojone w plasterki 
  • 1 kalarepka, pokrojona w kostkę 
  • 1 pomidor przekrojony na ćwiartki 
  • 1/2 cukinii, pokrojonej w kostkę
  • garść fasolki szparagowej
  • garść liści świeżego jarmużu
  • 2 suszone borowiki (ewentualnie podgrzybki) 
  • 3/4 szklanki kaszy perłowej
  • sól i świeżo mielony pieprz do smaku

    + opcjonalnie: różyczki kalafiora czy brokuła, koperek


Przygotowanie:

1. Do gotującego się rosołu wrzucamy pokrojone warzywa, grzyby, i kaszę i gotujemy do miękkości. 

2. Dodajemy mięso z kurczaka, doprawiamy wszystko solą i świeżo mielonym pieprzem i podajemy!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...