poniedziałek, 18 maja 2015

sernik wiedeński



Ten sernik przygotowywałam już jakiś czas temu, gdy przyjechała do mnie moja kuzynka. Właściwie wszystkie składniki miałam w domu, więc postanowiłam ją zaskoczyć. Nie zajęło mi to dużo czasu, ponieważ przygotowanie tego sernika wiedeńskiego jest banalnie proste. Inspiracją dla tego sernika była strona www.mojewypieki.com, ale oczywiście nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie dodała.

Sernik wiedeński jest - moim zdaniem - najlepszym z tych serowych ciast. Zero spodu, 100 % sera w serze. Kwintesencja sernika w prostej odsłonie.

PS. Mój sernik przygotowany został z 1/2 porcji składników, bo tyle miałam twarogu. Jeśli upieczecie sernik ze ilości składników  podanych poniżej, ciasto będzie wyższe i bardziej okazałe.


Składniki:
  • 1 kg twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego minimum dwa razy
  • 5 jajek
  • 100 g masła
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 szklanka drobnego cukru
  • garść płatków migdałowych, uprażonych wcześniej na suchej patelni
  • opcjonalnie - garść rodzynek
  • polewa czekoladowa - przygotowana ze 100 g czekolady mlecznej i 50 g masła (wszystko roztapiamy i mieszamy do gładkości)
 Uwaga! Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej.


Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzewamy do 170 st. C bez termoobiegu.
2. Mikserem ucieramy masło z cukrem na jasną, puszystą masę. Po kolei wbijamy jajka, ciągle miksując.
3. Ciągle miksując, dodajemy po woli, partiami twaróg. a następnie mąki.
4. Na koniec dodajemy do masy serowej bakalie. Masę wylewamy do tortownicy (o średnicy około 22 cm), wyłożonej papierem do pieczenia.
5. Tortownicę z sernikiem wkładamy do rozgrzanego piekarnika i od razu zmniejszamy temperaturę pieczenia do 150 st. C. Sernik pieczemy 1,5 godziny, a następnie studzimy w uchylonym piekarniku, by nie obniżać temperatury zbyt gwałtownie.

Ostudzony sernik dekorujemy polewą czekoladową.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...