środa, 27 maja 2015

naleśniki jaglane



Przyznam szczerze, że fanką naleśników nie jestem, jednak od wielkiego dzwonu, mam na nie ochotę. Nie potrafię - jak niektórzy - zjeść ich wiele, jeden właściwie mi wystarcza, więc zazwyczaj przygotowuję ciasto z połowy porcji.

Przy okazji to kolejny przepis bez glutenu!


Składniki:
  • 1 szklanka mąki jaglanej
  • 1 jajko
  • około 1/2 szklanki wody
  • około 1/2  szklanki mleka (w moim przypadku mleka sojowego)
  • szczypta soli

+ odrobina oleju kokosowego (lub rzepakowego) do przesmarowania patelni


Przygotowanie:

Wszystkie składniki mieszamy trzepaczką na gładkie i jednolite ciasto.

Smażymy naleśniki na porządnie rozgrzanej patelni teflonowej, wysmarowanej delikatnie olejem, z dwóch stron.

Uwaga, przed każdym wylewaniu porcji ciasta na patelnię, zamieszajcie ciasto, bo lubi się rozwarstwiać!

Jeszcze jedna uwaga! Naleśniki z mąki jaglanej szybko wysychają, dlatego warto je przykrywać folią spożywczą, zanim usmażycie wszystkie!

Ja podałam swoje naleśniki z twarogiem i kwaśnymi wiśniami, bez cukru, tylko z kropelką miodu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...