piątek, 29 maja 2015

placek bananowy z nutellą



Kiedy ostatnio odwiedziła mnie kuzynka ze swoimi dziećmi, jej starszy syn w lodziarni wybierał lody o smaku banana z nutellą, a w kawiarni ciasto bananowe - a jakże - z nutellą. To on natchnął mnie do upieczenia placka bananowego. Początkowo myślałam o jakimś lżejszym dodatku, ale doszłam do wniosku, że chyba nie ma lepszego uzupełnienia ciasta bananowego niż słodka i gęsta nutella. Fakt, nawet najwięksi słodyczożercy nie dadzą rady dużej ilości mojego placka. Ale co tam, raz się żyje i od czasu do czasu można ulec pokusie.

Mój placek bananowy jest absolutnie orgazmiczny, jego smak może przenieść nas na prawdziwy szczyt rozkoszy :D Fanów nutelli nie muszę przekonywać, a tych niezdecydowanych niech skłoni myśl, że poczują się jak w niebie.


Składniki (wszystkie powinny być w temperaturze pokojowej):
  • 3 dojrzałe banany
  • 250 g mąki
  • 200 g cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120 g masła
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
+ kilka łyżek nutelli


Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C.
2. Banany rozgniatamy widelcem.
3. Masło ubijamy z cukrem na puszystą masę. Ciągle miksując wbijamy po kolei jajka i dodajemy ekstrakt waniliowy.
4. Do masy dodajemy rozgniecione banany i przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia.
5. Ciasto przekładamy do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika na około 40 minut.
6. Po około 30 minutach nakłuwamy ciasto patyczkiem, by sprawdzić, czy już jest ok. Jeśli na patyczku ciągle widzimy surowe ciasto, pieczemy jeszcze chwilę.

Gotowe ciasto wykładamy na kratkę i pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Na koniec dekorujemy nutellą.

Uwaga! Od tego ciasta ciężko się oderwać!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...