sobota, 8 lipca 2017

domowe lody truskawkowo - bananowe



W przeciwieństwie do pewnie 80 % naszego społeczeństwa, nie jestem fanką lodów. Zazwyczaj, raz na miesiąc (nawet w lecie) kupuję porcję, zjadam 1/3, a resztę wsuwa zadowolony Bono. 



Chociaż jem je "od wielkiego dzwonu" mam swoje ulubione, głównie niezbyt słodkie sorbety. Ponieważ ostatnio postanowiłam, by unikać cukru, z różnymi efektami, wymyśliłam, by zrobić swoje w domu. Wiem, że wiele osób robi mrożone jogurty z owocami, ale moje lody miały być zarówno bez cukru, jak i bez laktozy (nie, nie sfiksowałam, po prostu bez niej także czuję się lepiej). W 100 % z owoców.

Na pierwszy rzut poszło połączenie oczywiste - pyszne i bardzo letnie - truskawki z bananami. Te pierwsze dodały zdrowia w postaci dużej dawki witaminy C, te drugie- odrobinę słodyczy.

Zaczynamy?


Potrzebujemy:
  • 2 dojrzałe (im bardziej, tym lepiej) banany
  • garść świeżych, słodkich truskawek, umytych i bez szypułek

Przygotowanie:

Owoce miksujemy na gładko. Puree przelewamy do specjalnych "lodowych" foremek i mrozimy. 

Gotowe! 

Smacznego!

PS. Wkrótce nowe "lodowe" inspiracje!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...