wtorek, 28 kwietnia 2015

pikantny makaron ze szpinakiem i jarmużem




Są pewne składniki, które zawsze znajdziecie w mojej lodówce. Nie będą to jajka, mleko czy masło, bo tych akurat czasami brakuje. Ale za to zawsze mam oliwki, kapary i duży kawałek parmezanu, a ostatnio także worek świeżego jarmużu i szpinaku (dodaję je rano do koktajli). Z tych produktów można wyczarować cuda. Można zrobić w pośpiechu klasyczną pastę putanesca, można dodać je do sałatek, a można także zjeść je "na surowo", gdy najdzie mnie ochota na słoną przekąskę (dwa kapary i już mi słono :)). 

Ponieważ dawno nie przygotowywałam makaronu, postanowiłam to nadrobić. Wykorzystałam te składniki, które miałam pod ręką. To często najlepszy sposób na makaron. Nie trzeba biegać do sklepu po ekstra składniki, można użyć tych, które często zalegają na lodówkowych półkach.


Składniki (porcja dla 2 osób):

  • ulubiony makaron (ja wybrałam pełnoziarniste penne, ale możecie zastąpić go innym)
  • 1 szalotka lub 1/2 zwykłej cebuli, posiekanej w kostkę
  • około 1 łyżki posiekanych czarnych oliwek
  • około 1 łyżki kaparów, lekko przesiekanych
  • 1 puszka pomidorów (w sezonie warto zastąpić je pomidorami świeżymi)
  • 2 garście świeżego szpinaku
  • 1 garść świeżego jarmużu (obranego z łodyg)
  • około 1 łyżki posiekanej świeżej bazylii
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • duża szczypta suszonego chilli
  • sól i świeżo mielony czarny pieprz
  • ewentualnie odrobina cukru (lub np. syropu z agawy)

Przygotowanie:

1. Makaron gotujemy al dente w dużej ilości osolonej wody.
2. W międzyczasie na jarmuż wkładamy do miseczki i zalewamy wrzątkiem.
3. W głębokiej patelni rozgrzewamy oliwę. Wrzucamy cebulę, kapary i oliwki i podsmażamy wszystko do czasu, aż cebula zmięknie. 
4. Dodajemy chilli i pomidory i dusimy całość przez kilka minut.
5. Na koniec do sosu dodajemy odsączony na sitku jarmuż oraz liście świeżego szpinaku. Po chwili szpinak zmniejszy kilkukrotnie swoją objętość i ładnie połączy się z pomidorami. Teraz możemy sos doprawić solą, pieprzem i ewentualnie odrobinę dosłodzić. Dodajemy posiekaną bazylię i gotowe.
6. Makaron odcedzamy i mieszamy z sosem. Podajemy natychmiast!

W wersji wegańskiej pomijamy parmezan :)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...