poniedziałek, 24 lutego 2014

tarta cytrynowa



Akurat tę tartę cytrynową upiekłam niedawno na duże przyjęcie, o którego przygotowanie zostałam poproszona. Spośród innych deserów wydawała się całkiem zwyczajna. Bałam się, że jest zbyt mało "elegancka". Przeżyłam prawdziwy szok, kiedy zorientowałam się, że jako pierwsza zniknęła z patery. Po raz kolejny przekonałam się, że sprawdza się moje motto, że "w prostocie siła!".

Dlatego proponuję wam ten przepis, nie tylko na wystawne przyjęcia, ale także na co dzień.


Składniki:

na spód:
  • 200 g mąki pszennej
  • 110 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
  • 2 łyżki cukru
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka soku z cytryny
  na masę cytrynową:
  • 5 jajek
  • 120 g drobnego cukru
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • otarta skórka z 2 cytryn (wyszorowanych i sparzonych)
  • pół szklanki świeżo wyciśniętego soku z cytryny

Przygotowanie:


Przygotowanie spodu: 

1. Składniki na kruchy spód szybko zagniatamy. Formujemy kulę, zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy do lodówki na minimum pół godziny. 
2. Po wyjęciu ciasta z lodówki rozwałkowujemy je i wykładamy do formy na tartę (najlepiej z wyjmowanym dnem) o średnicy 24 cm.
3. Ciasto nakłuwamy widelcem. Piekarnik rozgrzewamy do 200 st. C. Ciasto w formie przykrywamy papierem do pieczenia, a następnie obciążamy je specjalnymi ciężarkami do ciast (świetnym zastępcą ciężarków są ziarna fasoli). Chodzi o to by ciasto nie rosło. Ciasto pieczemy około 10 minut, po czym ściągamy ciężarki i pieczemy jeszcze 5 minut. Ciasto musi się ładnie zezłocić.


Przygotowanie masy cytrynowej i pieczenie:

1. Piekarnik nagrzewamy do 180 st. C.
2. Wszystkie składniki podane powyżej miksujemy. Masa będzie rzadka, ale w ogóle się tym nie przejmujcie!
3. Na podpieczony wcześniej spód ostrożnie wylewamy masę cytrynową. 
4. Pieczemy 30 minut, aż wierzch tarty się zetnie.
5. Upieczoną tartę odstawiamy na kilka godzin do lodówki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...