sobota, 15 listopada 2014

aromatyczne pulpety z kuskusem i kolendrą



Przyznaję, że długo nie mogłam przekonać się do kaszy kuskus. Zazwyczaj nie miała smaku. Tym razem postanowiłam z nią powalczyć i znalazłam świetne rozwiązanie (choć pewnie nie byłam pierwsza), by dodać jej maksimum smaku. Doprawiłam ją w arabskim stylu - cynamonem, imbirem, świeżą kolendrą i skórką z cytryny. 

Przygotowałam mięsne pulpeciki, ale jeśli macie ochotę przekręcić trochę ten przepis, wykorzystajcie rybę. Myślę, że sprawdzi się rewelacyjnie. Teraz, gdy piszę tego posta, myślę, że mogłam właśnie tak zrobić. Trudno, następnym razem :)


Składniki:
  • 1/2 szklanki kaszy kuskus (ja wybrałam kuskus pełnoziarnisty)
  • 400 g mięsa mielonego (ja wykorzystałam mięso z indyka, ale równie dobrze możecie wybrać inne - wołowinę, wieprzowinę, a nawet jeśli macie ochotę - baraninę)
  • duża cebula, pokrojona w drobną kostkę
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • duża garść liści świeżej kolendry, drobno posiekane + odrobina do podania
  • skórka otarta z 1 cytryny (sparzonej i wyszorowanej)
  • 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/4 łyżeczki mielonej kurkumy
  • 1/2 łyżeczki suszonych płatków chilli
  • sól i świeżo mielony pieprz
  • olej słonecznikowy do smażenia (2 - 3 łyżki wystarczą)

Przygotowanie:

1. Kuskus przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
2. Na oliwie podsmażamy cebulę, aż zmięknie, ale się nie zarumieni.
3. Kuskus mieszamy z mięsem mielonym, cebulą, posiekanym czosnkiem, skórką z cytryny, posiekaną kolendrą oraz przyprawami (cynamonem, imbirem, kurkumą i chilli), a na koniec doprawiamy solą i pieprzem.
4. Smażymy z każdej strony na złoto - brązowy kolor, na niewielkim ogniu, tak by mięso nie było surowe. Najlepiej przygotowywać niewielkie kotleciki, dzięki temu usmażą się szybciej. Jeśli nie macie pewności, czy pulpety są gotowe, proponuję przekroić jednego i sprawdzić organoleptycznie, to najprostsza i najlepsza metoda.

Pulpety podajemy posypane świeżą kolendrą!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...