środa, 30 kwietnia 2014

jajka faszerowane a'la dziadek Jasiu



Takie jajka faszerowane z górą posiekanej natki pietruszki pamiętam z dzieciństwa. Mój ukochany dziadek Jasiu przygotowywał je często, nie tylko w Wielkanoc. Ze względu na moją ówczesną nienawiść do wszystkiego, co zielone, wtedy ich nie jadłam. Dzisiaj bardzo mi smakują, a połączenie świeżego jajka z natką pietruszki uważam za smaczniejsze niż ze szczypiorkiem.

Dziadka Jasia nie ma z nami już z 20 lat, ale jak tylko na stół trafiają właśnie te jajka, od razu się uśmiecham.


Składniki (na 4 porcje):
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • garść listków świeżej pietruszki, drobno posiekanych
  • 1 łyżka miękkiego masła
  • sól i świeżo mielony pieprz
  • 1 łyżka masła klarowanego do smażenia

Przygotowanie:

1. Jajka przekrajamy na pół wzdłuż i delikatnie wydrążamy je i bardzo drobno siekamy. Chodzi o to, by nie uszkodzić skorupek, które potem będziemy faszerować.
2. Posiekane jajka mieszamy z natką pietruszki i masłem, a następnie doprawiamy solą i dużą szczyptą pieprzu.
3. Farszem napełniamy skorupki.
4. Masło klarowane rozgrzewamy na patelni, jajka układamy stroną z farszu i podsmażamy przez około 3 minuty, aż ładnie się zarumienią.

Uwaga! Jajka najlepiej smakują na gorąco, ale jeśli chcecie przygotować je wcześniej - to nie ma problemu. Można je wcześniej nafaszerować, a tylko podsmażyć tuż przed podaniem!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...