środa, 18 czerwca 2014

domowe gofry z patelni



Nie wyobrażam sobie lata bez pysznych chrupiących gofrów, z odrobiną cukru pudru i kilkoma owocami. Jednak w domu nie mam gofrownicy i nigdy specjalnie nie zależało mi na jej zakupie. Byłaby kolejnym kuchennym sprzętem, z którego korzystałabym raz na rok albo i rzadziej. W związku z tym skazana byłam na gofry kupne, czasem smaczne, czasem mniej. Do czasu, kiedy zobaczyłam, jak Jamie Oliver (mój ulubiony kuchenny bohater) smaży gofry (na słono, z jajkami i bekonem) na patelni grillowej. Eureka, olśniło mnie. Przecież mogę to zrobić z moimi słodkimi goframi, na które mam niezawodny przepis!


Składniki:
  • 300 ml mleka
  • 2 duże jajka od kur z wolnego wybiegu
  • 225 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g masła (roztopionego) + około 1 łyżki do smażenia
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
+ dodatki: ulubione owoce, cukier puder, dżem lub nutella :)


Przygotowanie:

1. W misce mieszamy jajka z mlekiem. Możemy to robić mikserem, ale wystarczy trzepaczką. Dodajemy cukier i ekstrakt waniliowy i mieszamy.
2. Do mleka i jajek przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia i szybko mieszamy.
3. Na koniec do ciasta wlewamy wolnym strumieniem mleko, cały czas mieszając.
4. Patelnię grillową lub gofrownicę porządnie rozgrzewamy. Wrzucamy kawałek masła i rozprowadzamy po całej patelni.
5. Na gorącą patelnię wylewamy 1/2 objętości przygotowanego ciasta (na gofrownicę 1/4) i smażymy z dwóch stron do zarumienienia. Gofry można obrócić na drugą stronę, gdy z pierwszej ładnie się zarumienią, a na wierzchu zobaczymy mnóstwo bąbelków. Obracanie nie jest łatwe, ale na pewno sobie poradzicie :)

Gorące gofry podajemy z ulubionymi owocami, dżemem, nutellą albo cukrem pudrem. Do wyboru, do koloru!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...