poniedziałek, 23 czerwca 2014

pełnoziarnisty makaron smażony z zielonymi warzywami




Często nie mam zbyt wiele czasu, by przygotować obiad. Mam pół godziny i muszę się w tym czasie zmieścić. Jeśli zdarzają wam się podobne sytuacje, skorzystajcie z mojej rady i przygotujcie azjatycki makaron z ulubionymi dodatkami. Taki obiad zajmie wam mniej czasu niż przygotowanie włoskiej pasty!

Na blogu znajdziecie już wiele inspiracji na dania z azjatyckim makaronem w roli głównej, a dziś proponuję wersję wegetariańską. Jeśli lubicie bardziej wyraźne smaki, dodajcie ciemnego sosu sojowego, sosu ostrygowego lub rybnego. Ja postawiłam dzisiaj na smak zielonych warzyw i nie chciałam ich " zagłuszać" mocnymi aromatami.


Składniki:
  • azjatycki makaron pełnoziarnisty (w moim przypadku soba)
  • główka kapusty pak choi lub - jeśli nie uda wam się jej kupić - sałaty rzymskiej
  • garść groszku cukrowego
  • kilka różyczek brokuła
  • kilka zielonych szparagów, pokrojonych na mniejsze kawałki
  • około 5 cm łodygi pora
  • duża garść liści świeżego szpinaku
  • odrobina szczypiorku do posypania
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki sosu sojowego jasnego
  • szczypta suszonych płatków chilli
  • kilka kropel oleju sezamowego (dla smaku)

Przygotowanie:

1. Makaron przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
2. Olej rzepakowy rozgrzewamy w woku, a gdy będzie gorący wrzucamy warzywa. Podsmażamy około 4 -5 minut, często mieszając. Warzywa muszą zmięknąć, ale pozostać al dente.
3. Po około 5 minutach dodajemy przygotowany i odcedzony makaron, doprawiamy wszystko sosem sojowym, odrobiną oleju sezamowego i chilli, smażymy jeszcze minutę i podajemy!

Podajemy makaron posypany szczypiorkiem i ewentualnie odrobiną nasion sezamu!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...