poniedziałek, 23 lutego 2015

tarta pomarańczowa z mascarpone




Od dłuższego czasu poszukuję przepisu na idealne kruche ciasto do tart słodkich. Ten, który zaprezentuję wam dzisiaj pochodzi z książki "Oliver w kuchni". To pierwsza książka Jamie Olivera, którą otrzymałam i tym samym rozpoczęłam kolekcjonowanie książek jego autorstwa. Dawno do niej nie zaglądałam. W sobotę coś mnie tknęło i przypomniałam sobie o prostych i ekspresowych poradach, które w tej pozycji na pewno odnajdziecie. Przyznam, że kruche ciasto z tej książki jest naprawdę smaczne, a co dla mnie najważniejsze - łatwo się wałkuje, bo jest wyjątkowo elastyczne. 

Jeśli chodzi o krem to jest już moja inwencja. Miałam w domu pomarańcze i mascarpone, więc pomysł narodził się właściwie sam. Z resztą zazwyczaj gotuję i piekę ze składników, które akurat znajduję w lodówce.

Spróbujcie koniecznie! Miłego dnia! Szyszkin.


Składniki:

ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 100 g cukru pudru
  • 100 g zimnego masła
  • 2 żółtka
  • 4 łyżki zimnej wody
  • szczypta soli
krem:
  • 375 g mascarpone
  • 3 duże jajka + 1 żółtko
  • 100 g cukru pudru
  • 2 czubate łyżki skórki otartej ze sparzonych wcześniej pomarańczy
  • 250 ml zimnej śmietany kremówki

Przygotowanie:

Przygotowanie ciasta:

1. Mąkę razem z cukrem i solą wysypujemy na stolnicę. Dodajemy pokrojone w kostkę masło i ucieramy palcami, aż powstaną nam okruchy przypominające kruszonkę.
2. Teraz możemy dodać żółtka i wodę (naprawdę zimną). Zagniatamy do czasu, aż powstanie gładkie i elastyczne ciasto.
3. Formujemy kulę, zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy do lodówki na godzinę.

4. Po godzinie ciałko rozwałkowujemy i wykładamy nim formę do pieczenia. Przykrywamy papierem do pieczenia i wysypujemy surową i suchą fasolą jaś lub specjalnymi kamykami. Pieczemy w temperaturze 180 st. C przez około 1 minut, a następnie jeszcze 3 - 4 już bez fasoli i papieru. 
5. Ciasto odstawiamy i możemy zabrać się za przygotowywanie kremu.


Przygotowanie kremu:

1. Jajka i żółtko ucieramy z cukrem i skórką pomarańczową na gęstą i puszystą masę. Dodajemy mascarpone i mieszamy dokładnie.
2. Śmietanę ubijamy na sztywno i dodajemy do masy z mascarpone, stopniowo, delikatnie mieszając.
3. Krem wylewamy na podpieczone wcześniej ciasto i wstawiamy do piekarnika (190 st. C bez termoobiegu) na około 20 - 25 minut.

Uwaga, krem rośnie, ale później opada.

Upieczoną tartę pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...