piątek, 27 lutego 2015

sałata z halloumi i sosem malinowym



Halloumi to cypryjski ser, bardzo popularny także w Grecji, wytwarzany zazwyczaj z mleka owczego lub mieszanego - owczego, krowiego i koziego. Charakteryzuje się tym, że jest to ser twardy, o wysokiej temperaturze topnienia, dlatego najczęściej podaje się go smażonego lub grillowanego.

Ja moje halloumi kupiłam niedawno na Wrocławskim Bazarze Smakosza u Greka, razem z kawałkiem najlpszej greckiej fety i odrobiną oliwek. Ponieważ halloumi jest dość słone, najlepiej podawać je z dodatkami, które już wiele soli nie zawierają. Ja moje halloumi podałam z sosem malinowym, przygotowanym - z racji pory roku - z malin mrożonych, zblendowanymi, z ostrym chrzanem i kwaśnym octem balsamicznym. Malin nie przecierałam, bo mi pestki zupełnie nie przeszkadzają, ale jeśli macie ochotę, możecie sos przed podaniem przetrzeć przez sito. 


Składniki:
  • plastry sera halloumi o grubości około 1 cm
  • liście sałat (ja wykorzystałam liście świeżego szpinaku, sałatę radicchio i roszponkę)
sos:
  • 2 łyżki malin (ja wykorzystałam mrożone, które wcześniej rozmroziłam)
  • niecała łyżeczka startego świeżego chrzanu (lub chrzanu ze słoiczka)
  • odrobina octu balsamicznego
  • szczypta soli

Przygotowanie:

1. Liście sałat układamy na talerzach. Plastry halloumi grillujemy z dwóch stron na suchej patelni grillowej lub zwykłej (nie dodajemy tłuszczu!).
2. Wszystkie składniki sosu blendujemy i ewentualnie przecieramy przez sito.

Podajemy sałatę z halloumi od razu po przygotowaniu, na gorąco!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...