wtorek, 24 lutego 2015

tosty francuskie z serem



Tosty francuskie to świetna opcja na szybkie i naprawdę pożywne śniadanie. Już jakiś czas temu przygotowywałam tosty (m.in. ze szparagami), ale tym razem postanowiłam je nafaszerować. Postawiłam na sprawdzony duet - ser i szynka. Ale możecie wykorzystać inne, wasze ulubione składniki. Na jakie tylko przyjdzie wam ochota!


Składniki:
  • kromki chleba tostowego (po 2 na porcję; ja kupiłam chleb razowy, ale w oryginale tosty przygotowujemy z chleba tostowego)
  • 2 plastry sera żółtego (na porcję, przycięte do rozmiaru chleba; ja użyłam mojego ukochanego cheddara)
  • plaster szynki (na porcję, przycięte do rozmiaru chleba)
  • roztrzepane jajko (1 na porcję)
  • sól i świeżo mielony czarny pieprz
  • odrobina klarowanego masła 

Przygotowanie:

1. Roztrzepane jajko doprawiamy solą i sporą szczyptą pieprzu. 
2. Ser i szynkę układamy między 2 kromki chleba. Całość ostrożnie zanurzamy w jajku, z dwóch stron, by nasiąkły.
3. Smażymy na maśle klarowanym, na małym ogniu (by ser zdążył się rozpuścić) z dwóch stron na złoto - brązowy kolor.

Podajemy natychmiast, na gorąco!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...