poniedziałek, 7 lipca 2014

proste placuszki z jabłkami



Proste i pyszne placuszki z jabłkami przygotowywała Babcia Uta, gdy byłam mała. Potem, gdy podrosłam i zaczęłam sama rwać się do kuchni, ja przygotowywałam je dla Babci Uty. Obie za nimi przepadałyśmy. I chociaż Babci nie ma z nami już jakiś czas, cały czas zdarza mi się smażyć te obłędne placuszki, a gdy to robię, przypominają mi się wspaniałe, beztroskie czasy.

Uwaga, składniki poniżej podaję w wersji mocno przybliżonej. Możecie dolać więcej mleka, dosypać więcej mąki i też będzie ok. To tak jak z przepisem na naleśniki, tam dodasz, tam odejmiesz i też się uda!


Potrzebujemy:
  • jabłka, twarde i lekko kwaskowate (obrane ze skórki, z wydrążonymi gniazdami nasiennymi, pokrojone na plastry o grubości około 1 cm)
  • 1 duże jajko od kur z wolnego wybiegu
  • około 1/2 szklanki mleka
  • mąka pszenna
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (przepis na prawdziwy cukier waniliowy znajdziecie tutaj: prawdziwy, domowy cukier waniliowy)
  • olej rzepakowy do smażenia
+ do podania: cukier puder wymieszany z odrobiną cynamonu


Przygotowanie: 

1. Jajko mieszamy z mlekiem. Dodajemy cukier i cukier puder, mieszamy. Na koniec dodajemy mąkę w takiej ilości, by powstała nam gęsta masa, przypominająca konsystencją gęstą kwaśną śmietanę.
2. Na patelni rozgrzewamy olej. Jabłka zanurzamy w cieście, tak by je pokryło, ale nie było go zbyt dużo i smażymy z dwóch stron na niezbyt dużym ogniu, aż się ładnie zarumienią.

Podajemy gorące posypane cukrem pudrem i cynamonem lub przestudzone do temperatury pokojowej (ja uwielbiam te placuszki na zimno!)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...