wtorek, 20 lutego 2018

sernik z mikrofalówki w 5 minut



Zdarzają się dni, kiedy mam mniej pracy i mogę więcej czasu poświęcić swojej pasji - gotowaniu, ale także takie, kiedy ogrom pracy mnie dobija i kończy się na mało skomplikowanych obiadach w 15 minut. Jednak często pojawia się problem, kiedy oprócz ekspresowego obiadu potrzebuję jeszcze błyskawicznego deseru. Na blogu pojawiło się już brownie z mikrofalówki (przepis znajdziecie tutaj), ale postanowiłam poszukać rozwiązania na taki sernik.

Przepisu szukałam długo. Mnóstwo czasu poświęciłam także na to, by go dopracować. Przyznam szczerze, że nie zastąpicie takim sernikiem sernika klasycznie upieczonego, bo ten w 5 minut mu na pewno nie dorównuje, ale jeśli potrzebujecie deseru błyskawicznego, będziecie zadowoleni. "Ciastko" jest smaczne i na pewno zaspokoi potrzebę na "coś słodkiego"

Ja swój sernik posypałam zmiksowanymi pistacjami w karmelu, ale możecie znaleźć inne dodatki, np. gorzkie kakao albo jakieś owoce. Zaczynamy?


Składniki (na 2 serniki):
  • 100 g twarogu sernikowego (albo innego, trzykrotnie zmielonego)
  • 100 ml śmietanki kremówki
  • 1 jajko
  • 2 czubate łyżki cukru pudru
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • kilka kropel naturalnego ekstraktu waniliowego (opcjonalnie)
  • około 60 g ciastek owsianych lub innych kruchych
  • łyżka masła
+ do posypania: np. posiekane orzechy


Przygotowanie:

1. Masło roztapiamy i mieszamy z pokruszonymi na "mąkę" ciasteczkami. Wysypujemy je na spód dwóch kubków, ugniatamy lekko i wstawiamy na chwilę do lodówki.

2. Twaróg miksujemy ze śmietanką, jajkiem, cukrem, mąką ziemniaczaną i - jeśli używamy - także ekstraktem waniliowym. Masę (uwaga, jest dość rzadka) wylewamy do kubków.

3. "Pieczemy" w mikrofalówce, na najwyższej mocy przez 2 minuty.

Gotowe serniki pozostawiamy do przestygnięcia (chociaż świetnie smakują na ciepło), posypujemy wybranymi dodatkami i już!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...