piątek, 31 stycznia 2014

domowy makaron



Co mogę powiedzieć Wam o makaronie...? Że go uwielbiam i kocham miłością prawdziwą. Że nie wyobrażam sobie życia bez makaronu. I że, kiedy ostatnio zagniotłam swoje pierwsze makaronowe ciasto, a potem przygotowałam długie i cienkie tagliatelle, poczułam, że zmieniło się moje życie. 

Przygotowywanie makaronu naprawdę nie jest trudne, a przysparza mnóstwo radości. Kiedy zagnieciemy już ciasto z mąki i jajek - dwóch banalnych składników i będziemy mogli je rozwałkowywać, kroić albo formować w miliony różnych kształtów, a potem będziemy je doprawiać lub zabarwiać, jak tylko będziemy chcieli, poczujemy się jak domowe boginie. I nikt nie odbierze nam już statusu królowych!

Planując przygotowanie domowego makaronu, najlepiej postarać się o mąkę bardzo drobno mieloną wykorzystywaną zazwyczaj do produkcji makaronów, zwaną we Włoszech farina di grano tenero. Jednak jeśli nie uda wam się znaleźć mąki "specjalnej", kupcie zwykłą mąkę typu 450 lub 500. Też będzie ok!

Ja do ciasta na makaron jajeczny używam całych jajek, jednak jeśli chcecie, by było bardziej żółte, użyjcie samych żółtek!


Składniki:
  • 3 jajka lub 6 żółtek na każde 300 g mąki

Przygotowanie:

1. Mąkę wsypujemy do miski lub wysypujemy na stolnicę. Na środku robimy wgłębienie i wbijamy do niego jajka. Posługując się widelcem, rozmącamy jajka, a następnie mieszamy z jak największą ilością mąki (widelcem, by jak najmniej kleiło się do rąk).
2. Ręce posypujemy lekko mąką i wyrabiamy ciasto. Prawidłowo zagniecione ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Na koniec owijamy je folią spożywczą i odkładamy na pół godziny do lodówki, by odpoczęło.
3. Po pół godziny możemy już ciasto rozwałkowywać, ciąć lub formować.

Gotowanie:

1. W dużym garnku zagotowujemy dużą ilość osolonej wody. Wrzucamy makaron na wrzątek i gotujemy al dente (wystarczy około 30 - 40 sekund od wypłynięcia!).

Teraz możemy je podawać z czym tylko dusza zapragnie, chociaż ja swój pierwszy makaron podałam z odrobiną najlepszej jakości oliwy z oliwek, świeżo zmielonym pieprzem i górą świeżego parmezanu.




Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wszystkim SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...