poniedziałek, 13 stycznia 2014

owsianka z malinami jako zdrowy początek dnia



Ciepła owsianka to zdrowy i smaczny posiłek, który pozwoli wam świetnie rozpocząć dzień. Spróbujcie koniecznie, szczególnie zimą!


Składniki:

podstawowe składniki na owsiankę:
  • płatki owsiane 
  • mleko (ja użyłam 0,5 %, ale jeśli wolicie bardziej tłuste, to nie ma problemu) 
  • woda przegotowana 
  • miód lub cukier
dodatki:
  • maliny świeże lub mrożone (ponieważ jest grudzień, użyłam malin mrożonych) 
  • orzechy (w moim przypadku orzechy laskowe - takie akurat miałam w spiżarni), pestki słonecznika

Przygotowanie:

1. Mleko z wodą w proporcji pół na pół doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy płatki owsiane i mieszamy aż wszystko ładnie zgęstnieje. Uwaga, ilość płatków zależy od ilości mleka - to oczywiste, ale ich ilość zależy także od waszych upodobań. Niektórzy wolą owsiankę bardziej płynną, ja wolę gęstą. Także dosypujcie płatki do mleka stopniowo, aż uzyskacie odpowiednią gęstość. Jeszcze jedno - płatki owsiane pęcznieją, więc owsianka gęstnieje powoli.
2. Gdy uzyskamy już odpowiednią konsystencję, dodajemy miód i maliny. Mieszamy i wyłączamy ogień.
3. Owsiankę wykładamy do miseczek, posypujemy wszystko obficie orzechami i ziarnami słonecznika, ewentualnie polewamy jeszcze kropelką miodu i podajemy. Koniecznie na gorąco!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...