środa, 18 grudnia 2013

domowe batony musli




Uwielbiam batoniki musli, jednak te, które do tej pory znajdowałam w sklepie, przerażały mnie zawartą w nich ilością konserwantów. Postanowiłam przygotować je samodzielnie, bez zbędnych "E". Składniki, które wykorzystałam do domowych batonów, miałam akurat pod ręką. Ale możecie wykorzystać inne - rodzynki (ja akurat za nimi nie przepadam), inne orzechy (super będą pistacje!). Wszystko zależy od waszych upodobań lub tego, co akurat posiadacie w spiżarni.


Składniki:
  • pół szklanki płatków owsianych 
  • pół szklanki wiórków kokosowych
  • 1/4 szklanki sezamu
  • pół szklanki słonecznika
  • 1/4 szklanki pestek dyni
  • pół szklanki suszonej żurawiny
  • 1/4 szklanki jagód goji
  • garść orzechów (w moim przypadku orzechów włoskich i niesolonych arachidowych)
  • 1/4 szklanki płynnego miodu
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 50 g masła

Przygotowanie:

1. Na dużą patelnię wsypujemy płatki, wiórki, sezam, orzechy, dynię i słonecznik. Prażymy wszystko, co jakiś czas mieszając przez kilka minut, aż ładnie się zrumienią (uwaga, bo łatwo je przypalić). Podprażoną całość przesypujemy do miski.
2. Dodajemy żurawinę i jagody goji.
3. Do małego rondelka wlewamy miód i dodajemy cukier i masło. Na bardzo małym ogniu gotujemy syrop około 10 minut, co jakiś czas mieszając. Gotowy odstawiamy do lekkiego przestygnięcia.
4. Do miski ze wszystkimi suchymi i uprażonymi składnikami wlewamy syrop i mieszamy wszystko dokładnie.
5. Masę przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Przy pomocy spodu łyżki wygładzamy wierzch. Odstawiamy do całkowitego ostygnięcia, a kiedy masa wystygnie, przekładamy formę do lodówki na kilka godzin.
6. Po kilku godzinach wyciągamy formę z lodówki, a masę kroimy ostrym nożem na batoniki o wielkości zależnej tylko od was.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...