środa, 11 grudnia 2013

najprostszy makaron świata z szynką



Nawet osobie takiej jak ja - kochającej gotować i spędzać czas w kuchni - zdarzają się takie dni, kiedy nie mam chęci, na przygotowywanie obiadu. Albo po prostu nie mam na to czasu. Ratuje mnie wtedy mój najprostszy makaron świata. Jego przygotowywanie trwa tyle, ile gotuje się makaron. Ani sekundy dłużej. I chociaż wcale nie jest to danie dietetyczne i niskokaloryczne, to naprawdę raz na jakiś czas, można sobie na niego pozwolić. A zapewniam, że jest pyszny!


Składniki na 4 porcje:
  • 200 g suchego ulubionego makaronu (świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju rurki, kokardki i kolanka)
  • 200 ml gęstej kwaśnej śmietany
  • 200 g szynki wieprzowej gotowanej podwędzanej
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i duża szczypta świeżo mielonego czarnego pieprzu
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
+ opcjonalnie: natka pietruszki

Przygotowanie:

1. Makaron gotujemy al dente w dużej ilości osolonej wody.
2. Przygotowanie sosu trwa około 5 minut, więc rozpocznijmy, gdy wrzucimy już makaron do wody. Szynkę kroimy w kostkę (dość dużą) i podsmażamy na łyżce oliwy aż delikatnie się zarumieni. Do podsmażonej szynki dodajemy posiekany w bardzo cienkie plasterki  ząbek czosnku i podsmażamy jeszcze minutę. Po tym czasie wlewamy na patelnię śmietanę i podgrzewamy nie doprowadzając do wrzenia. Kiedy śmietana jest gorąca, doprawiamy sos solą i naprawdę dużą szczyptą pieprzu.
3. Ugotowany makaron odcedzamy, mieszamy z sosem i od razu podajemy. Prawda, że proste?!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...