poniedziałek, 9 grudnia 2013

owsianka z jabłkiem, miodem i cynamonem



W teorii wszyscy wiemy, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. W praktyce bardzo często rezygnujemy ze śniadania głównie ze względu na brak czasu. Postanowiłam zmienić swoje nawyki żywieniowe (czyli śniadanie o 11 czy 12) i pochyliłam się nad tematem zdrowych i pożywnych śniadań, jedzonych naprawdę o poranku. 

Przygodę ze zdrowymi śniadaniami zaczęłam od owsianki. Temat ten nie był mi zupełnie obcy, ale bardzo odległy, ponieważ do tej pory owsianki kojarzyły mi się z bezsmakową "breją" o kolorze betonu. Przepraszam, wiem, że nie brzmi to najlepiej, ale naprawdę nie miałam przyjemnych wspomnień. Postanowiłam to zmienić i przygotowałam owsiankę, która jest nie tylko zdrowa, ale - o dziwo! - także pyszna. 

Jeśli macie ochotę, możecie wykorzystać inne składniki niż jabłko. W kolejnych postach pokażę wam inne propozycje. Nie da się ukryć, że pokochałam owsianki tak bardzo, że jem je właściwie codziennie. I wam też polecam!


Składniki:

podstawowe składniki na owsiankę:
  • płatki owsiane
  • mleko (ja użyłam 0,5 %, ale jeśli wolicie bardziej tłuste, to nie ma problemu)
  • woda przegotowana

dodatki:
  • jabłko starte na tarce o grubych oczkach
  • miód
  • cynamon
  • orzechy (w moim przypadku orzechy laskowe - takie akurat miałam w spiżarni), pestki słonecznika lub dyni

+ opcjonalnie: rodzynki


Przygotowanie:


1. Mleko z wodą w proporcji pół na pół doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy płatki owsiane i mieszamy aż wszystko ładnie zgęstnieje. Uwaga, ilość płatków zależy od ilości mleka - to oczywiste, ale ich ilość zależy także od waszych upodobań. Niektórzy wolą owsiankę bardziej płynną, ja wolę gęstą. Także dosypujcie płatki do mleka stopniowo, aż uzyskacie odpowiednią gęstość. Jeszcze jedno - płatki owsiane pęcznieją, więc owsianka gęstnieje powoli.
2. Gdy uzyskamy już odpowiednią konsystencję, dodajemy miód i cynamon. Mieszamy i wyłączamy ogień. Teraz jest czas, by dodać starte jabłko. Dodajemy i mieszamy.
3. Owsiankę wykładamy do miseczek, posypujemy wszystko obficie orzechami i ziarnami słonecznika, polewamy kropelką miodu i podajemy. Koniecznie na gorąco!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...