sobota, 26 października 2013

najprostsze waniliowe babeczki świata

 


Ostatnio miałam okazję przygotowywać babeczki dla dzieci! Stresowałam się ogromnie, bo przecież dzieciaki prawdę mówią i jak im coś nie zasmakuje, to od razu się o tym dowiem. Postanowiłam postawić na prostotę smaku, a całą swoją kreatywność wykorzystać przy dekorowaniu babeczek. Miało być kolorowo i bardzo słodko! Dzięki mojemu pomocnikowi, babeczki wyszły smaczne i, choć dla mnie stanowczo za słodkie, dzieciom smakowały!




Składniki:
  • 175 g masła
  • 175 g cukru
  • 175 g mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego najlepszej jakości
  • 4 jajka
      + opcjonalnie groszki czekoladowe lub ulubiony dżem (po łyżeczce na babeczkę)

      + to, co jest w tym przepisie najważniejsze, czyli elementy dekoracji:

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180 st. C.
2. W misce ucieramy masło z cukrem, aż masa będzie miękka i kremowa. Ciągle miksując dodajemy po jednym jajku.
3. Do masy maślano - jajecznej dodajemy ekstrakt waniliowy, mąkę i proszek do pieczenia i wszystko dokładnie mieszamy (mikserem).
4. Ciasto wylewamy do formy na muffiny wyłożonej papilotkami (muszą być kolorowe!!!) i pieczemy 15 - 20 minut, aż ładnie się zarumienią.
5. Upieczone babeczki odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
6. Gdy babeczki wystygną, możemy przygotować lukier. 
7. Gotowym lukrem polewamy babeczki i dekorujemy najlepiej w towarzystwie dzieci, bo uwierzcie mi, że dla nich to świetna zabawa!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...