środa, 20 sierpnia 2014

bezglutenowe pancakes z owocami



Wśród moich znajomych posiadających dzieci coraz częściej słyszę o nietolerancji glutenu. Zatroskane mamy mają spory problem, kiedy ich pociechy domagają się - tak uwielbianych przez dzieci - naleśników czy placuszków! Przygotowanie bezglutenowego posiłku często stanowi nie lada wyzwanie. 

Dla tych wszystkich, którzy glutenu jeść nie mogą oraz wszystkich innych przygotowałam ten przepis! Mąka kasztanowa, którą kupicie w większości lepszych delikatesów nadaje potrawom ciekawego, lekko orzechowego posmaku!

Spróbujcie koniecznie!


Składniki:
  • 150 g mąki kasztanowej
  • 200 g mąki gryczanej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka suchych drożdży (kupiłam drożdże bezglutenowe w sklepie internetowym)
  • 100 - 150 ml mleka
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • masło klarowane lub olej rzepakowy do smażenia

+ dodatki (do wyboru, do koloru):
  • owoce: ja wybrałam dojrzałe, słodkie brzoskwinie i kwaśną marakuję
  • miód, syrop klonowy (mój wybór), cukier puder

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki łączymy za pomocą drewnianej łyżki, przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na pół godziny do wyrośnięcia.
2. Na rozgrzanej patelni, na maśle lub oleju smażymy placuszki z dwóch stron na brązowy kolor.

Podajemy na gorąco (smaczniej!) lub w temperaturze pokojowej z odrobiną słodkiego miodu lub syropu klonowego i ulubionymi owocami!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...