środa, 18 lutego 2015

jaglanka z owocami



Płatki jaglane uzyskiwane są z prosa - zboża, które nie zawiera glutenu. Dzięki temu są świetną alternatywą dla wszystkich wielbicieli wszelakich "owsianek", którzy z różnych powodów glutenu jeść nie mogą lub nie chcą. Płatki jaglane są dobrym źródłem witaminy B (niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego), witaminy E, wapnia, żelaza, potasu, fosforu, cynku oraz manganu. Są także bogatym źródłem błonnika.

Ja swoje płatki jaglane przygotowuję na wodzie, bo z mlekiem za bardzo przypominają mi zupy mleczne, których nie cierpię i unikam jak diabeł święconej wody. Jeśli macie ochotę możecie zastąpić wodę mlekiem - wasz wybór.


Składniki (na 1 porcję):
  • około 200 ml wody (wodę możecie zastąpić mlekiem)
  • około 3 - 4 łyżek płatków jaglanych (od was zależy, jak gęste będzie wasze śniadanie)
  • 1 łyżka suszonych nasion goji
  • 3 łyżeczki nasion chia
  • łyżka migdałów w płatkach
  • szczypta cynamonu
  • odrobina miodu
  • ulubione owoce: w moim przypadku 1 łyżka wiśni (ja wykorzystałam mrożone, oczywiście wcześniej je rozmroziłam) + 2 truskawki

Przygotowanie:

Do rondelka wlewamy wodę, wsypujemy płatki jaglane, nasiona chia i jagody goji (nasiona chia i jagody dzięki temu napęcznieją). Czekamy do zagotowania, co jakiś czas mieszając. Płatki jaglane są właściwie gotowe. Teraz doprawiamy je odrobiną miodu i cynamonu.

Podajemy od razu, na gorąco, z wybranymi owocami i odrobiną płatków migdałowych.

Smacznego!

PS. Po takim śniadaniu warto wybrać się na spacer, szczególnie jeśli pogoda taka piękna i w powietrzu czuć już wiosnę! Ja byłam nad Wartą w okolicach Puszczykowa i było pięknie!

Pozdrawiam! Szyszkin



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...